Rekroot: job marketing van A tot Z
In de grote wereld van online marketing is er altijd wat te doen. Twee jonge ondernemers startten hun bedrijf op een bijzondere plek en specialiseerden zich in job marketing. Zij helpen bedrijven onder de aandacht te komen van hun doelgroep en zodoende personeel aan te trekken. Damian Kroezen en Marc Schutte van Rekroot vertellen hoe hun bedrijf is ontstaan, waar ze naartoe willen en wat hun aanpak is.
Twee jeugdvrienden, Damian Kroezen en Marc Schutte (beiden 24 jaar oud), zijn in 2019 voor een stage in Maleisië. Om het land te kunnen bekijken en dit te bekostigen, moesten de vrienden inkomsten genereren. Vereiste was dat dit vanuit het buitenland gedaan kon worden. Het bedrijf Subbs werd geboren: online marketing ondersteuning en website realisatie voor bedrijven in Nederland. Drie jaar later, een bak ervaring rijker en weer terug in Nederland zette de volgende feiten de twee jonge ondernemers aan het denken:
Ruim de helft van de Nederlandse bedrijven heeft te weinig personeel om al het werk af te krijgen. Daarnaast vindt 56% van de werkgevers het moeilijk om werknemers aan te trekken en heeft een derde moeite met het behouden van personeel.
Serieuze cijfers, die Damian en Marc stimuleerden zich te specialiseren op het gebied van Job Marketing: de start van Rekroot. Een bedrijf dat andere bedrijven helpt om personeel te vinden door het hele recruitment proces kritisch onder de loep te nemen en klaar te maken voor het adverteren.
job marketing
Het plaatsen van een vacature op LinkedIn is al lange tijd voor veel bedrijven niet meer voldoende. Rekroot biedt de totaaloplossing voor het innoveren van het recruitmentproces binnen bedrijven die voortdurend openstaande vacatures hebben. Dit betekent concreet:
Rekroot biedt een totaalpakket. Damian: “In deze markt waarin werkgevers concurreren, is het belangrijk dat alles klopt. Wij gaan aan de slag met je “werken bij pagina”, vacatureteksten en advertenties die alleen jouw doelgroep bereiken, waardoor iedere geïnvesteerde euro meer waard is. Alles moet netjes op elkaar aansluiten. We houden niet van losse eindjes en sollicitanten ook niet. Die haken af wanneer je de boel niet op orde hebt.”
Behouden van personeel en promotie voor je bedrijf
“Nadenken over hoe jij je als werkgever onderscheidt, zet aan om je beleid en uitingen hierop aan te passen: laten zien waar je goed in bent en wat jouw bedrijf speciaal maakt. Het is mooi om te zien wat dit teweeg brengt in een bedrijf en hoe dit bijdraagt aan de tevredenheid van de huidige werknemers! Zo bereik je niet alleen nieuw talent, maar behoud je ook je huidige talent door een positief werkgeversmerk. Daarnaast breng je je bedrijf onder de aandacht van een groter publiek. Dus terwijl je je vacatures onder de aandacht brengt, maak je ook reclame voor je bedrijf.”
Toekomstplannen
Op de vraag wat de toekomstplannen zijn, antwoordt Damian: “We willen een begrip worden. Als bedrijven in Noord-Nederland op zoek zijn naar personeel, moeten ze aan Rekroot denken. In deze onrustige arbeidsmarkt willen wij een steentje bijdragen aan de personeelsbestanden van bedrijven. Samen doorgroeien, dat vinden we belangrijk!”
mulderij & partners
Rekroot wordt bij Mulderij & Partners bijgestaan door relatiebeheerder Bertjan Tjarks: “Wij adviseren, ondersteunen en begeleiden deze jonge ondernemers waar nodig. Natuurlijk verzorgen wij de nodige financiële en fiscale werkzaamheden, maar even zo belangrijk is het sparren met elkaar. Rekroot weet ons te vinden bij vragen en andersom meld ik mij wanneer er iets is wat ze kan helpen. Bij Rekroot vind ik het erg leuk om te zien hoe creatief ze zijn en inspringen op kansen in de markt. Ik ben benieuwd wat de toekomst ze brengt, maar zie die met deze drive en het enthousiasme rooskleurig in!