Andres Klumper – relatiebeheerder

Zijn drive om de HBO accountancy opleiding te halen was zo groot, dat hij zijn baan in de IT opzegde, 25 uur per week reistijd had, studie en gezin combineerde en uiteindelijk binnen 4 jaar afstudeerde.

Andres volgde Technische Informatica aan de TU in Delft en ging aan de slag bij De Nederlandsche Bank in Amsterdam als analist-programmeur, waar hij intern nog een opleiding volgde. Zes jaar later verhuisde hij naar het hoge noorden: Ter Apel. Na een poosje besloot hij dat hij een andere afslag wilde nemen en liet hij zich omscholen: hij schreef zich in bij de Hanzehogeschool om Accountancy te gaan studeren.

25 uur per week reistijd

Andres is gedreven om het doel dat hij voor ogen heeft, te behalen en rondt met veel inzet zijn opleiding af: “We waren een jong gezin en ik werkte fulltime in de IT, maar ik besloot dat ik mij in de toekomst wilde gaan richten op de administratief / financiële kant van bedrijven, dus zegde ik mijn fulltime baan op. Omdat we in Ter Apel wonen en ik met de bus naar school moest had ik 5 uur per dag reistijd. Maar dit was wat ik graag wilde dus ik ging ervoor. Het ging me goed af, ik haalde hoge cijfers en rondde de opleiding binnen 4 jaar af.”

Na de opleiding

Andres vond een baan bij een fiscalisten kantoor. Hij werd daar vandaan ingehuurd door een accountantskantoor, waar hij na een jaar in dienst werd genomen. Opnieuw kroop hij in de schoolbanken om een Post HBO opleiding te volgen. Hij wilde accountant worden. Vier dagen in de week aan het werk en een dag in de week opnieuw aan de studie. Tijdens het werk werd zijn ambitie om relatiebeheerder te worden verder aangewakkerd.

Accountant worden

Andres: “ Ik heb uiteindelijk 15 jaar voor dat accountantskantoor gewerkt. Naast het accountancywerk, deed ik ICT en kwaliteitsbeheer. De verdeling was op sommige momenten bijna 50-50 accountancy en overige taken, maar ik had niet voor niets voor de switch gekozen. Ik wilde het liefst fulltime met klanten bezig zijn. Bij de werkgever waar ik destijds zat, was hier de ruimte niet voor. Zo kwam ik bij Mulderij & Partners terecht. Ik kan nu mijn volledige focus leggen op dat wat ik het liefst doe: mijn klanten adviseren.”

Mulderij & Partners

“Ik werk hier nu een aantal jaren met veel plezier. Mulderij & Partners is een platte organisatie, waar je naar eigen inzicht je werk mag inrichten. De samenwerking met de overige collega’s is ook iets wat mij hier heel goed bevalt: er heerst een open sfeer, veel persoonlijk contact en afstemming. Het meest geniet ik van het klantencontact. Ik ontvang klanten op kantoor, maar ga uiteraard ook veel naar ze toe. Bij een bezoek zie en hoor je altijd meer.”

“Een paar dagen per week zit ik in Emmen. Een heerlijke werkplek voor mij en wat dichter bij huis, al schrik ik natuurlijk al lang niet meer van wat reistijd. Busritten probeer ik wel zoveel mogelijk te vermijden!”

Vergelijkbare berichten